I OSVČ musí mít sídlo

Živnostenský list vám dnes nevydá žádný úřad, pokud neuvedete adresu stálé provozovny. Co na tom, že žádnou nepotřebujete, že nic nevyrábíte, že vaše podnikání je čistě nezávislé? Nikoho to nezajímá. Adresu provozovny prostě mít musíte, jinak se s podnikáním rozlučte. A to žijeme v době elektronických identit, bankovních identit, datových schránek. Je to tak trochu paradox.

Kancelář nepotřebuji

Tak co má dělat IT specialista, fotograf, profesionální textař? Buď může udat jako adresu provozovny své občanské bydliště, nebo si musí pronajmout kancelářské prostory, začít platit sekretářku, jejíž jedinou pracovní náplní bude přijímat či rozesílat poštu a zalívat kytky. Tedy jen v případě, že bude chtít do kytek investovat.

Schůdnější možností je pronájem virtuálního sídla pro osvč companiesandofices.cz, třeba to, které nabízí naše společnost. Měsíční náklady jsou v porovnání s pevnou kanceláří minimální. Jen uvažte, měsíční nájem, byť levné kanceláře vás přijde na 10 tis. měsíčně. Sekretářka, nenáročná, ale alespoň obstojně spolehlivá, si nevezme míň než dvacítku. K tomu připočítejte odvody, energie, parkovací místo.

Zasedací místnost k dispozici

Naproti tomu měsíční náklady na virtuální kancelář se v pohodě, se vším všudy, vlezou do pětistovky. Tato virtuální kancelář plně nahradí pracovní činnost nenáročné sekretářky, aniž by tím jakkoliv utrpěl váš korespondenční styk s úřady obchodními partnery či veřejností. A pokud se potřebujete občas s nějakým obchodním partnerem osobně setkat, v domě, kde bude sídlit vaše virtuální kancelář, jsou vám k tomu účelu zařízené luxusní prostory. Z pohledu financí je tedy vše jasné.

A jak tedy virtuální kancelář v reálu funguje? To hlavní je, že máte adresu. Z pohledu úřadů se vlk nažral, ale koza zůstala celá. K adrese získáváte jako bonus příjem a registraci poštovních zásilek, skenování a odesílání poštou přijatých dokumentů a v neposlední řadě je vám k dispozici ona zasedací místnost.